Review: Fantagraphics ’Walt Disney’s Mickey Mouse Color Sundays: Phone Call of the Wild

Deze publicatie is ingediend onder:

HOOPPAGINA HOOGTEKENINGEN,
Interviews en kolommen

Walt Disney’s Mickey Mouse Color Sundays: Phone Call of the Wild

door Roger Ash

Fantagraphics ’Walt Disney’s Mickey Mouse Color Sundays: Phone Call of the Wild is de allereerste collectie van Floyd Gottfredson’s Color Sunday -pagina’s en is een uitstekende buddy voor de Mickey Mouse -serie van hun Walt Disney. Dit deel verzamelt alle Mickey Mouse zondagpagina’s vanaf het begin in 1932 (inclusief de voorlopige zondagpagina van Earl Duvall; Gottfredson begon met het einde van de week.) Met het einde van 1935.

Gottfredson wordt door talloze ‘de’ muiskunstenaar gedacht, exact dezelfde methode die Carl Barks wordt gedacht aan de Duck Guy voor zijn stripboekwerk met Disney’s Ducks. Maar als je gelooft dat je het werk van Gottfredson aan Mickey Mouse begrijpt met zijn werk aan de dagelijkse strips, geloof dan opnieuw. Zijn werk op de Sunday Strips is een muis van een andere kleur. Omdat mensen die de dagelijkse krant kregen niet noodzakelijkerwijs de zondagkrant kregen, was wat er op zondag gebeurde volledig onafhankelijk van de dagelijkse avonturen. De Sunday Strips begonnen als gag -strips en Gottfredson gingen langzaam langzaam naar het vertellen van langere verhalen. Hoewel er veel meer gebied is om een ​​verhaal te vertellen op een zondagpagina, met de week tussen hoofdstukken, ontdekte ik de verhalen om minder complex te zijn dan wat Gottfredson deed met de dagelijkse strip. In feite hebben enkele van de vroege verhalen, zoals Dan The Dogcatcher en Mickey’s neef, veel meer als een reeks bijbehorende gags dan een echt verhaal bekeken.

De strips zelf functioneren de typische cast van personages met Mickey, Minnnie, Clarabelle Cow, Horace Horsecollar en Pluto als het routinematige team met onvergetelijke optredens door Mickey’s neven Morty & Ferdie, Dippy Dawg (die later goofy zou worden), evenals Donald Duck. Mickey’s belangrijkste schurk destijds, Peg-Leg Pete, verschijnt verrassend alleen maar in één verhaal (hoewel Dan de Dogcatcher zeker een verre familielid van Pete is).

Een fascinerend ding om rente in het volume te betalen is de kleur. Destijds waren zowel Mickey als de bende nog steeds in zwart en witte tekenfilms, dus er was nog geen consistent kleurenplan voor de personages naar voren gekomen. Als gevolg hiervan krijgen we een gele Donald Duck, een witte pluto, evenals Mickey en Minnie met roze gezichten en belangrijke witte ogen.

Ik was vooral gefascineerd om de vooruitgang van Gottfredson ten opzichte van het programma van het volume te bekijken. Net als de vroege alledaagse strips, duurt Gottfredson een tijdje om zich op hun gemak te voelen met het Sunday Comic -formaat, evenals niet alleen in de langere verhaallijnen. Ik geloof dat de latere gag -strips veel scherper, grappiger zijn, evenals veel beter opgelopen dan de eerdere. Ik geloof dat dit geldt voor de verhalen, naast ik ontdekte het laatste verhaal in het deel, Hoppy the Kangaroo, om de sterkste te zijn, naast mijn voorkeur (hoewel het uitstapje naar Mt. Fishflake een goede tweede is). Andere prominente verhalen in het volume zijn Lair of Wolf Barker en Dr. Oofgay’s Trick Serum.

Net als bij de Mickey Mouse van de Walt Disney, zit dit volume vol met essays die de strips in historische context brengen en geweldige deals van achtergrondinformatie bieden. Mijn persoonlijke voorkeur is een blik op de Topolino Mickey -strips van Italië. Het is interessant om de verschillen tussen Amerikaanse stripstrips en die uit andere landen te zien.

Als je een fan bent van Mickey Mouse, Floyd Gottfredson of traditionele stripstrips, moet Fantagraphics ’Walt Disney’s Mickey Mouse Color Sundays: Telefoonoproep van het wild deel uitmaken van je collectie. Het is een fantastische en leuke kijk op Gottfredson’s vroege zondagse Mickey Strips. Helaas ging Gottfredson alleen de Mickey Mouse Sunday Strip over tot 1938, met af en toe een terugkeer, dus het tweede deel in deze serie (dat nu voor pre -order wordt aangeboden, zowel op zichzelf als een doos ingesteld met telefoonoproep van The Wild) wordt het uiteindelijke volume op zondag. Hoe het ook zij, dit is een uitstekende toevoeging aan de Mickey Mouse -volumes van de Walt Disney.

Aankoop