Retro Review: “Wat is er gebeurd met de Caped Crusader?”

Het is moeilijk te geloven dat het in april 2019 10 jaar zal zijn geweest omdat een van mijn favoriete Batman -verhalen, de tweede alleen voor de Batman Hush Miniseries, zijn verhaalboog heeft beëindigd. Ik heb het over DC Comics Batman “Wat is er gebeurd met de Caped Crusader?” door Neil Gaiman met kunst van Andy Kubert. Dit verhaal is tussen twee nummers overspannen: Batman #686 (dat werd uitgebracht in februari 2009) en detective Comics #853 (die werd uitgebracht in april 2009). Omdat het tien jaar is geweest, dacht ik dat het een ideaal moment zou zijn om terug te kijken naar dit verhaal in een retro -recensie en misschien zelfs dit verhaal te introduceren aan degenen die misschien nog geen kans hebben gehad om het te lezen.

DC Comics Batman Batman #686 – februari 2009

Korte inhoud :

Het verhaal opent in een alternatieve tijd die eruitziet en aanvoelt als een echte throwback naar de zilveren Age van DC Comics. Elk van de vrienden en vijanden van Batman komt aan in een misdaadbondgenoot om zijn begrafenis bij te wonen. Wanneer de service begint, vertellen elk van de personages een ander verhaal. Een soort loflager die bestaat uit gebeurtenissen die leiden tot hun laatste ontmoeting met de Dark Knight en uiteindelijk resulteren in zijn dood. Maar net als de alternatieve tijd waarin dit verhaal plaatsvindt, zijn deze verhalen alternatieve versies van evenementen. Hoe anders deze verhalen ook zijn, al deze verhalen eindigen allemaal met de dood van Batman. Het bekijken van zijn eigen begrafenis is Batman zelf, en hij weet dat deze gebeurtenissen die in deze verhalen worden verteld niet waar zijn, hij merkt zelfs dat hij zich afvraagt ​​of hij echt dood is.

Mijn gedachten:

Van alle eulogieën die werden verteld, was Alfred’s waarschijnlijk mijn favoriet. In het verhaal van Alfred bespreekt hij dat hij het leven van een acteur leefde toen hij een brief van zijn stervende vader ontving om naar huis terug te keren om voor de familie Wayne te zorgen. Na die noodlottige nacht toen de ouders van Bruce werden vermoord, zag hij als Bruce jarenlang in shock en depressie leefde voordat hij begon met het leven van de burgerwacht die bekend staat als Batman. Het kleine geluk dat misdaad bestrijden Bruce bracht, duurde echter niet eeuwig. Depressie en duisternis gingen opnieuw Bruce vast. Dus huurde Alfred enkele van zijn acteurvrienden in om enkele van de grootste schurken van Batman te worden, zoals de Riddler en de Penguin om een ​​uitdaging te bieden voor Bruce.

Hoewel het een tijdje werkte, zag Alfred opnieuw dat Bruce iets meer nodig had. Een schurk die de archnemesis van Batman zou zijn. Dit is toen Alfred Batman’s grootste schurk aller tijden werd: de Joker. Bruce zou dit uiteindelijk ontdekken (tenslotte is hij de grootste detective ter wereld) en hij werd terecht boos op de butler van zijn familie voor het creëren van een wereld van leugens. Alfred probeerde zijn acties te bespreken, maar de vastberadenheid van Bruce was sterk. Hij zal altijd Batman moeten zijn.

Bij het zien van de batsignaal gaat hij naar een situatie waarin de Riddler (die een beetje te om zijn alternatieve persona werd gewikkeld) meerdere gijzelaars vasthield. Tijdens de confrontatie schiet hij Batman neer en doodt hem. Hoewel we weten dat deze evenementen geen echte kanonevenementen zijn, presenteert het echt een interessante alternatieve versie van de verhalen en personages die we allemaal kennen.

Alfred wilde uiteindelijk Bruce zo tevreden zien als hij was toen hij een kind was en hij deed alles in zijn macht om Bruce te redden van de duisternis die in hem leefde. Hoewel Batman Bruce een tijdje tevreden heeft gemaakt, verbruikte het hem uiteindelijk uiteindelijk. Bruce zou altijd Batman zijn, en er zal altijd een behoefte zijn aan Batman tot het einde.

DC Comics Detective Comics #853 – april 2009

Dit verhaal heeft ook een echt prachtig en krachtig citaat voortgebracht waar ik persoonlijk van geniet: “Het einde van het verhaal van Batman is dat hij dood is. Omdat uiteindelijk de Batman sterft. Wat ga ik nog meer doen? Met pensioen gaan en golfen? Zo werkt het niet. Het kan niet. Ik vecht tot ik val. En op een dag zal ik vallen. Maar tot die tijd vecht ik. ‘ Voor mij vat dit citaat vrijwel het verhaal van Batman perfect samen. Bruce zal altijd Batman zijn tot de dag dat hij sterft. Stoppen is gewoon geen optie. Bruce zal altijd tot het einde vechten om Gotham en zijn burgers te beschermen tegen de criminelen die het bedreigen. Dit idee wordt ook versterkt door de lofrede die Superman geeft en door het algemene terugkerende thema van het verhaal.

Over het algemeen was dit echt een geweldig verhaal dat de tand des tijds vasthoudt. Het was nog steeds zo aangenaam als toen ik het voor het eerst las. Voor mij is het een van die verhalen die ik terug kan gaan en van tijd tot tijd herlezen en het wordt nooit oud. Als een fervent Batman -lezer, is dit verhaal een prachtig eerbetoon aan het leven van het personage. Hetzelfde kan gezegd worden voor de personages (zowel PAL als FOE) in het verhaal. Het is heel erg dat Neil Gaiman de perfect geschreven lofrede tegen Batman. Dit krachtige en ontroerende verhaal omvat zowel van Catwoman’s als Alfred’s emotionele eulogieën, die wordt verwacht, gezien de relaties die ze beiden hadden met Batman.

Het kunstwerk van Andy Kubert legt perfect de toon vast die Gaiman is overgebrachting in het verhaal. Niet één keer voelt de kunst niet op zijn plaats in het verhaal. Ik moet ook zeggen dat ik absoluut dol was op de manier waarop Kubert de Silver Age -personages trok. De uitstraling van de personages en het gevoel van de elementen om hen heen (zoals wanneer ze in het begin in hun auto trekken) zijn zo’n prachtige oproep terug naar die periode. Dit wordt nog meer versterkt door de kleur van Alex Sinclair. Hierdoor hebben ze echt die zilveren leeftijdsfeer.

Het is leuk om door de strip te gaan om te zien hoe talloze verrassende cameeën die je kunt zien tijdens de begrafenis van Batman die niet de aandacht van de lezer tot hen vestigt. Ik weet dat ik na mijn eerste lezing terugging en naar een paar panelen keek om te zien wie ik kon vinden. Hoewel dit verhaal niet echt wordt beschouwd als een echt kanonverhaal, is het een zeer passende manier om afsluiting te brengen na de gebeurtenissen van Batman R.I.P en de laatste crisis waar Batman zijn leven “verloor” na een laatste confrontatie met Darkseid.

Hoewel ik de enige problemen bezit die deel uitmaken van deze verhaalboog, was de grafische roman voor dit verhaal een aankoop voor mij. Het heeft verschillende pagina’s met schetsen van Andy Kubert die zijn prachtige Silver Age-personage-schetsen presenteren en zelfs een van de vleermuis-mite hebben die nooit in de voltooide pagina’s is gekomen. De grafische roman bevat ook een paar andere Batman -verhalen geschreven door Gaiman: een zwart -witte wereld, Pavane, originele zonden en wanneer is een deur. Dit is een essentiële pick -up voor elke Gaiman Batman -fans! Als u geen kopie van deze grafische roman bezit, raad ik u ten zeerste aan dit op te sporen in uw plaatselijke stripboekwinkel, boekhandel of online.

Voel je helemaal vrij om het ons te laten weten in de reacties hieronder wat enkele van je favoriete Batman -verhalen zijn die je hebt gelezen en nog steeds vrijwel tot op de dag van vandaag houden.

Afbeeldingskredietrapporten: DCCOMICS.com Batman #686 DCCOMICS.com Detective Comics #853